Unity - 메타 파일
출처 : https://stackoverflow.com/questions/42462989/what-is-a-meta-file-and-why-does-unity-create-them-for-all-of-my-assets
Well, meta fields are used to describe or specify a file, in version control too, but in unity meta files store the import settings of the files you have in your project. Your script or folder have a meta file which tells Unity how to prepare the asset in the project. If you delete a meta file Unity reimports the asset and creates the default meta file for that file type
일반적으로 메타 파일이라고 하면, 특정 파일에 대한 정보를 저장하는 곳이다. 유니티의 또 한가지 역할을 더 한다.
Assets 폴더 안에 게임에 필요한 자료가 들어오면, 유니티는 그 자료를 게임에 바로 적용할 수 있는 내부 형식으로 변환하여 Library 폴더 안에 저장한다. 이때 Assets 폴더의 자료가 변환되어 Library 폴더의 어느 위치에 있는지 알려줘야 겠지?? 유니티의 meta 파일에서는 그 역할을 추가로 하고 있다.
Well, meta fields are used to describe or specify a file, in version control too, but in unity meta files store the import settings of the files you have in your project. Your script or folder have a meta file which tells Unity how to prepare the asset in the project. If you delete a meta file Unity reimports the asset and creates the default meta file for that file type
일반적으로 메타 파일이라고 하면, 특정 파일에 대한 정보를 저장하는 곳이다. 유니티의 또 한가지 역할을 더 한다.
Assets 폴더 안에 게임에 필요한 자료가 들어오면, 유니티는 그 자료를 게임에 바로 적용할 수 있는 내부 형식으로 변환하여 Library 폴더 안에 저장한다. 이때 Assets 폴더의 자료가 변환되어 Library 폴더의 어느 위치에 있는지 알려줘야 겠지?? 유니티의 meta 파일에서는 그 역할을 추가로 하고 있다.
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